Koncert muzyki dawnej w wykonaniu artystów z Berlina już 10 sierpnia o godz. 17.00 w Zamku Piastowskim.

Koncert odbędzie się po uroczystym otwarciu wystawy „Edyta Stein. Portret własny 1891-1942.”

Na zamkowej scenie zaprezentuje się zespół Artemizjon. Został on utworzony przed kilkoma laty z okazji koncertu muzyki średniowiecznej i współczesnej.

Jego misją jest odkrywanie przed słuchaczami piękna muzyki porównywalnego z pięknem dawnego Artemizjonu lub tym, co sobie pod tym pojęciem wyobrażamy.

Wstęp wolny!

Skład zespołu:
June Telletxea- sopran
NiklasTrüstedt- viola da gamba
Andreas Arend- teorba

Program koncertu:

Michel Pignolet de Montéclair
(1667-1737)
Cantate „La Fortune” fürSopran und B.c.

Robert Ballard
(1572 – ca 1650)
Ballet des princesses incerti
Quatrièsme Entrée

Pierre Guédron
(ca 1570 – 1620)
Air de cour: Amour, si ma longue amitié

Robert Ballard
Prémier Courante de la Reyne

Pierre Guédron
Air de cour: Beautés, pour qui le Ciel
Duett: Hola Charon, Nautonier infernal

Giuseppe Vaccari
(18. Jhd, Manuskript des FilippoDalla Casa)
Concerto à Arciliutofrancese e B.c.
Allegro – Andante – Allegro

Alessandro Scarlatti
(1660-1725)
Cantata „Lontan´ dallasuaClori”
fürSopran und B.c.

Marin Marais
(1656-1728)
Suite für Viola da Gamba und B.c.

Alessandro Scarlatti
Cantata „Elitropiod´Amor”

O artystach:

JuneTelletxea – pierwsze wykształcenie muzyczne i wokalne otrzymała w Vitoria-Gasteiz w Kraju Basków. Po studiach wychowania muzycznego, klawesynu, historii i dyrygentury kontynuowała naukę śpiewu w ScholiCantorumzuBasel pod opieką Gerda Türka i Dominique’aVellarda. Jej szerokie zainteresowania obejmują również taniec i teatr. Obecnie pracuje jako wokalistka w wielu zespołach w Europie.

Niklas Trüstedt – urodził się w 1944 roku w Krośnie Odrzańskim, dorastał w Detmold. Już w czasach młodzieńczych uczęszczał na zajęcia na Akademii Muzycznej do Johannesa Kocha. Studiował teologię, muzykologię i pedagogikę. Prowadził również aktywną działalność koncertową jako gambista. Do 1971 roku był wykładowcą na berlińskim Uniwersytecie Sztuki, potem przez 7 lat pracował jako robotnik w fabryce. Po tym czasie wrócił do zawodu, został niezależnym artystą oraz wykładowcą w Wyższej Szkole Muzycznej w Dreźnie. Skomponował i wystawił trzy opery, jedną mszę, tworzył również muzykę kameralną i dzieła chóralne. Jego cechą charakterystyczną jest eksperymentalne, nowatorskie podejście do tematu (lakierował i malował instrumenty muzyczne, rzeźby, kostiumy).

Andreas Arend – studiował muzykę dawną u Nigela Northa i ElisabethKenny. Jego specjalnością są historyczne instrumenty szarpane, na których koncertuje w wielu krajach europejskich. W latach 2008-2011 uczył gry na lutni w Królewskim Konserwatorium Muzycznym w Kopenhadze. Lekcje kompozycji pobierał u Alfreda Schnittke i Manfreda Stahnke. Brał udział w wielu projektach, min. w opracowaniu muzycznym audycji z pośmiertnie wydanymi wierszami Ingeborg Bachmann, realizowanej przez radio Brema, jak również w produkcjach łączących muzykę dawną i nowoczesną.